VANLIGA FRÅGOR

Här kan du hitta svar på några av de vanliga frågor vi får in på Lyftutrustning.se. Förhoppningsvis hittar du svar på din fråga här. Hittar du det du söker här, eller har du några andra frågor eller funderingar? Maila oss på info@lyftutrustning.se

FÖRSÄLJNING

Försäljning på Lyftutrustning.se sker till båda privatpersoner & företag. Läs mer om våra olika betalningslösningar här nedan.

PRISER

Samtliga priser på sidan presenteras exklusive moms.

BESTÄLLNING

Alla beställningar sker direkt på www.lyftutrustning.se, tack vara Klarna. Med Klarna har du möjlighet att betala med kort eller på faktura.

FRAKTKOSTNADER 

Vi tar ut en fraktkostnad på 15% av beloppet.

ORDERBEKRÄFTELSE

Efter genomförd beställning skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Orderbekräftelsen är ditt kvitto och garanti på att beställningen har gått igenom.

JAG HAR INTE FÅTT MIN ORDERBEKRÄFTELSE

Vi skickar alltid orderbekräftelsen direkt efter genomförd order, har du inte fått din orderbekräftelse så kolla först din skräpkorg och därefter kontakta kundtjänst på info@lyftutrustning.se så hjälper vi dig.

ÄNDRA / AVBESTÄLLA BESTÄLLNING

Vi är snabba på att skicka iväg våra produkter så om du vill ändra din beställning ta kontakt med kundtjänst på info@lyftutrustning.se och uppge det ordernummer du fick på orderbekräftelsen.

LEVERANS

Vi packar och skickar alla våra paket snarast möjligast, oftast inom en arbetsdag. Vår leveranstid ligger under vanliga omständigheter på 3–5 arbetsdagar.

KONSUMENTKÖPSLAGEN

Enligt distanshandelslagen har du som privatperson 14 dagars ångerrätt på alla köp. Läs mer om konsumentköplagen på deras hemsida www.konsumentverket.se.

RETURER

Som privatperson har du rätt till retur. Vill du returnera ett köp, maila följande uppgifter till info@lyftutrustning.se.

– Ordernummer
– Kundnamn
– Artikelnamn
– Orsak till retur

När vi mottagit din returbeställning, mailar vi ut en returfraktsedel till dig inom två vardagar. Returkostnaden dras av vid krediteringen av ditt återköp. Produkten ska skickas väl emballerad och vid returnering av ramar gäller obruten förpackning.

REKLAMATIONER

Har du upptäckt fel på någon av dina produkter har du möjlighet att reklamera. Vi följer Konsumentköplagen och reklamationsrätten. Maila följande uppgifter till info@lyftutrustning.se.

– Ordernummer
– Kundnamn
– Artikelnamn

När vi mottagit din reklamation återkommer vi med vidare instruktioner inom två vardagar.

SÄKERHET OCH BETALNING

Vi samarbetar enbart med välkända leverantörer av kort- samt fakturabetalningar och följer alla de krav som finns gällande säkerhet vid betalningar och hantering av personuppgifter över internet. Vi sparar inga kortuppgifter och alla dina uppgifter är krypterade enligt SSL (Secure Sockets Layer).

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

Lyftutrustning.se följer personuppgiftslagen (PUL) och vi hanterar alla personuppgifter konfidentiellt lämnar aldrig ut några personuppgifter.

BETALNINGSALTERNATIV

Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ;

– Kortbetalning med Visa eller Mastercard
– Klarna faktura
– Klarna företagsfaktura

Vi använder oss endast av säkra betalningslösningar och dina kortuppgifter sparas inte.